مقالات آموزشی

فواید چای برای گیاهان و 4 روش دادن چای به گیاهان آپارتمانی

فواید چای برای گیاهان روش های دادن چای به گیاهان آپارتمانی

سلام به وب سایت گل و گیاه فلاح خوش آمدید.

فواید چای برای گیاهان و خصوصاً گیاهان آپارتمانی رو میخوایم بررسی کنیم. استفاده از چای یک بحث چالش برانگیز در بین علاقمندان به کشاورزی و خصوصاً گل و گیاه می باشد.

خب قطعاً دادن چای به گیاه در کشاورزی کاربرد داره و مفید هم هست، اما چه نوع چایی میشه استفاده کرد؟ به چه صورت و به چه مقدار چای میشه به گیاه داد؟برای دیدن فواید چای برای گیاهان تفاله چای رو به خاک اضافه کنیم یا اینکه ضایعات گیاه چای و یا چای دم شده و یا چیز دیگه ای هست که ما در موردش اطلاعات نداریم؟بله علاوه بر این هایی که گفته شد چای دیگه ای هم هست که به گیاهان داده میشه که ممکنه توی کلیپ های آموزشی دیده باشید.چای کمپوست رو به گیاهان میدن چای کمپوست چیه چه تفاوتی با چای معمولی داره؟چای معمولی چی؟ چای معمولی رو نمیشه به گیاه داد؟

در جواب این سوال باید گفت میشه…

توی این مقاله به صورت کاملاً علمی و در عین حال ساده و کاربردی براتون توضیح میدم که دادن چای به گیاه به چه صورتی باید انجام بشه و فواید چای برای گیاهان چیه طوری که دیگه سوالی براتون باقی نمونه از همین چای معمولی خودمون شروع کنیم.

فواید ضایعات چای برای گیاهان:

یکی از فواید چای برای گیاهان استفاده از ضایعات است.گیاه چای که میدونید در مزارع شمال کشورمون کشت میشه بعد از برداشت به کارخانه های چای سازی انتقال داده میشه و پس از عملیات سورتینگ و بسته بندی چای های ضایعاتی که عمدتاً ساقه و چوب و مقدار کمی هم برگ گیاه چای باقی میمونه به مراکز کشاورزی عرضه میشه که گلخانه دار ها این ضایعات چای رو به بسترهای کشت اضافه می کنند و باعث میشه تا حدودی بستر کشت اسیدی بشه که این برای گیاهان و خصوصاً گیاهان آپارتمانی عالیه گیاهانی مثل دیفن باخیا که وقتی ضایعات چای توی ترکیب خاک شون باشه عالی تر رشد می کنن.

فواید تفاله چای برای گیاهان:

از دیگر فواید چای برای گیاهان استفاده از  تفاله چای است.تفاله چای همینی که بعد از دم کردن چای باقی میمونه نسبت به ضایعات چای ضعیف تره خیلی غنی نیست و از طرفی اگر به صورت خام و مرطوب به خاک یا گلدان اضافه کنیم کپک میزنه و جالب نمیشه اما اگه همونو خشک کنید و به خاک اضافه کنید توی خاک بمونه کمپوست بشه عالی میشه یعنی مراحل کمپوستینگ رو قبل از کشت گیاه طی کنه نه اینکه توی گلدون بخواد کمپوست بشه

فواید چای نوشیدنی برای گیاه:

یادمه یکی از مشتریامون میگفت وقتی که سرم شلوغ میشه و چاییم سرد میشه اونو داخل گلدون میریزم و اون گیاهم رشد بهتری داره من پی اچ چای رو اندازه گرفتم تا حدودی خاصیت اس ای دی داره که  از این که از این بابت قابل قبول اما من نمیتونم با اطمینان توصیه کنم چون ممکنه مواد شیمیایی دیگه ای هم داشته باشه خصوصاً چای های تقلبی که رنگ و مواد شیمیایی بهش اضافه می کنن.

فواید چای کمپوست برای گیاه:

از مهم ترین روش های بهره گیری از فواید چای برای گیاهان استفاده از چای کمپوست است.چای کمپوست که واقعا عالیه درست کردنش تاحدودی مثل دم کردن چای کیسه ای میمونه دوتا روش برای تولید چای کمپوست وجود داره روش فعال و روش غیر فعال.

فواید چای برای گیاهان

فواید چای برای گیاهان

روش غیر فعال تهیه چای کمپوست

این روش خیلی راحت و قابل اجراست شما یک پیمانه کمپوست آماده کنید و ۵ پیمانه آب،آبی که کلر نداشته باشه(آب بارون و یا آبی که ۲۴ساعت توی ظرف درباز مونده باشه)حالا کمپوست رو داخل یه کیسه پارچه ای بریزید و دقیقا مثل چای کیسه ای معلق توی آب بزاریدش و روزی دو سه بار بالا پایینش کنید و یا ظرف رو تکون بدید.

روش فعال تهیه چای کمپوست

در روش فعال از پمپ اکواریوم استفاده میکنن که اکسیژن موجود در آب فراهم بشه، در اینصورت چای کمپوست علاوه بر مواد مغذی، میکروارگانیسم های مفید موجود در کمپوست رو هم خواهد داشت که واقعا عالی میشه و میتونید اونو ابیاری کنید و خاک رو زنده میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *